Селеб Том, фанючки Тома побежали читать вбросы про его герлу, которая сегодня гуляет по Лондону в красном парашюте, раз все внимание обращают. Или она впервые за 2 года из дому вышла, пока дед на кон уехал ))
В 40 лет Франц Кафка, который никогда не был женат и не имел детей, гулял по парку в Берлине, когда встретил девочку, которая плакала, потому что потеряла любимую куклу. Они с Кафкой безуспешно искали куклу. Кафка сказал ей ждать его там на следующий день и они вернутся искать куклу. Они искали на следующий день, но не нашли, и тогда Кафка подарил девушке записку «написанную» куклой, в которой говорится: «Пожалуйста, не плачь. Я отправилась в путешествие посмотреть мир. Напишу о своих приключениях». Так началась история, которая продолжалась до конца жизни Кафки. Кафка во время встреч читал записки куклы, где описывались приключения и «куклина болтовня», которые девочка нашла очаровательной. Наконец-то он вернул вернувшуюся в Берлин куклу (которую просто купил ранее). «Это совсем не похоже на мою куклу», – сказала девочка. Кафка вручил ей еще одно письмо, в котором кукла написала: «Мои путешествия изменили меня». Маленькая девочка обняла новую куклу и счастливая принесла её домой. Через год писатель умер. Много лет спустя взрослая девочка нашла внутри куклы письмо. В крошечном письме, подписанном Кафкой, было написано: «Все, что ты любишь, скорее всего потеряется, но в конце концов любовь вернется другим способом».
Из глубины моих невзгод молюсь о милом человеке. Пусть будет счастлив в этот год, и в следующий, и вовеки. Я, не сумевшая постичь простого таинства удачи, беду к нему не допустить стараюсь так или иначе. И не на радость же себе, загородив его плечами, ему и всей его семье желаю миновать печали. Пусть будет счастлив и богат. Под бременем наград высоких пусть подымает свой бокал во здравие гостей веселых, не ведая, как наугад я билась головою оземь, молясь о нем — средь неудач, мне отведенных в эту осень.
Разве переделывал? С Беней вышли разногласия и роль досталась Тому.
– Гильермо позвонил мне, ни о чем не просил и не уговаривал, просто сказал: «Пока ничего не отвечай. В ближайшие несколько дней я перепишу сценарий и отправлю тебе». И уже буквально на следующее утро я получил текст, переработанный специально «под меня». В актерской карьере такой случай – большая редкость. Прочитав сценарий, я понял, что ничего подобного никогда в своей жизни не играл. Отказаться было невозможно.
вот то ивью collider.com/crimson-peak-tom-hiddleston-talks-... про то как согласился сниматься и как менялась роль When Benedict Cumberbatch dropped out, Guillermo sent the sсript to you and he said that you turned around almost immediately and accepted, I think he said within 72 hours.
HIDDLESTON: Yeah.
Was it based on him, or was it based on the sсript, or was it based on – What was it that made you say, ‘This is definitely a part worth taking’?
HIDDLESTON: Well, it happened very quickly. He called me, my agents called and said, ‘Guillermo Del Toro is going to call you in the next hour’ and he called me and told me the story and he said, ‘Don’t say yes, or no. But I’m gonna rewrite the sсript this weekend or tonight or tomorrow, and I’m gonna send you a new draft’ and like an hour later Jessica [Chastain] called me and said, ‘You have to do it’ [Laughs] ‘I want you to do it, and Guillermo wants you to do it’ and I was really excited I couldn’t wait to read the sсript. Then, it must have been like a day later, I got it and I read it immediately in one sitting and he had rewritten the role, so I got sort of my own draft, he had rewritten the part for me in a way. It’s just brilliant, it just is a brilliant screenplay, and I wanted to work with him, I knew that Jessica, and Mia [Wasikowska], and Charlie [Hunnam] were locked in and on board; and I love Mia and I know Jessica from before and I wanted to work with Charlie so there was just no possible way I was going to say ‘no’. Working with Guillermo who I’ve admired for so long, and the sсript itself was just brilliant, the screenplay was captivating and rich and sophisticated and terrifying; and the role was amazing, and different than anything else I’d done, It was a very, very quick ‘yes’ after that.
Do you have any idea what the changes were that he made to make it for you specifically? HIDDLESTON: I don’t know actually, I don’t know. [Laughs] You would have to ask him. The character is quite emotionally complex, he has shades of light and dark in him and perhaps that’s something I’ve done before, I don’t know. I think maybe he changed the age or he changed certain aspects of his physical disposition or something, I don’t know. It didn’t seem particularly tailor-made but it seemed like a part that I could play and I really wanted to play, as well. про книгу, которую читал для роли Can you go over your relationship with the two ladies, how they might bring out different aspects of the character? Because Jessica told us earlier just about the similar relationship and how it’s co-dependent from her perspective.
HDDLESTON: It’s really interesting I’ve read a book –Literally, I’ve been reading a book all day called The Politics of Family by R. D. Laing who’s a very famous psychologist from the ‘60s, and he talks about the difference between the subjective experience of someone within the family unit and then the public definition of what that family unit comes to be, and essentially that the gap between the two in every family is often quite wide; and there’s always a tussle about who gets to define what the relationship is in a public context within the family. So I think Lucille [Sharpe] and Thomas [Sharpe] would disagree about what the nature of the relationship is and who does the talking, who does the listening, and who does the leading, who does the following. But they are both… [Laughs] Sorry I’m trying not to reveal things that I don’t want you to know. They’re both orphans and have lived together, it’s the late 19th century, so it’s obviously a time when a women’s power is expressed through the capacity of the men closest to her. That’s sadly the situation, and so her proximity to her brother is one of co-dependency in that she’s invested in his success in the world, and he feels very protective of her as well but not just because of their isolation, because they’re orphans. The thing of sibling who are close in age, who have been left alone and who need each other and who depend on each other, she’s older he’s younger; but he has a career, he’s a brilliant really deeply gifted craftsman and engineer who may have gone on to become someone like [Henry] Bessemer or [Isambard] Brunel, that’s actually like a God-given talent that he has, he’s a gifted craftsman so he’s brilliant with his hands and his great ambition his brain child is to revolutionize clay mining in the north of England in the last decade of the 19th century, early Victorian era; and if his scheme works, he has this great dream of he’s built this machine –which I saw today which is mind-blowing. I’ve pitched to Guillermo a whole 20 minutes of There Will Be Blood 2 [Laughs] where it’s just me and the machine and he’s like, ‘Yeah man, then we’ll fucking do it. Why not?’ [Laughs].
Не буду уже трогать новый тред своими постами. Чтобы не провоцировать троллей. Но я и шокирован и даже польщён, что мне было посвящено аж несколько страниц последнего треда. Тем более ещё и моему шкряборству. Я никогда не претендовал и не претендую на звание фикрайтера и ,тем более , писателя. Это слишком. Я делаю небольшие зарисовки со своим, как это было замечено , специфическим слогом, не спорю, многим он кажется жутким, опять таки, кому чего нравится. Но я точно знаю, что в треде остались пара анонов, которые ещё помнят наши переселения из бениного треда и все остальные мытарства. Для них я и делаю эти зарисовки. За ошибки, прошу простить, я стараюсь по возможности править, но к сожалению работа на другом славянском языке хоть и похожем несколько вносит коррективы, и часто правила орфографии путаются в голове, да и я не филолог. Давно начал замечать , что и разговаривать по русски становиться сложнее и в быту, потому как с ребенком и на работе говорю на другом языке.
Не буду уже трогать новый тред своими постами. Анончик, правильно не обращаешь внимания. А тролли завсегда прицепятся. Но ты ж знаешь, собаки лают, караван идет.
Но я точно знаю, что в треде остались пара анонов, которые ещё помнят наши переселения из бениного треда и все остальные мытарства. Для них я и делаю эти зарисовки. Я один из них. Помню, скучаю, недавно вот пытался твоего деньрожденческого гусака к жизни возродить в виде легенды-мифа. За ошибки, прошу простить, Тут даже не извиняйся. Я знаю твою историю, так уж получилось, мир тесен. Мы не на защите диссертации по русскому языку. Как говорится, для любителей нормально будет. Обнимаю, не болейте. Адски жду Эшеров, когда там уже?
Эшеров закончат снимать в мае. Я подписалась на режиссерскую страницу в твиттере, отслеживаю, но пока тихо. Спасибо за инфу. Наверное тоже подпишусь, интересно.
как додик какой-то
Селеб Том, фанючки Тома побежали читать вбросы про его герлу, которая сегодня гуляет по Лондону в красном парашюте, раз все внимание обращают. Или она впервые за 2 года из дому вышла, пока дед на кон уехал ))
Можно начинать орать
New photo of Tom Hiddleston on the set of Loki.
Фотоаппарат со вспышкой: douglasnoemakeup.
++++++ Вся красота даже в форме планктона видна
Все заметили, что теперь эпиграфы сообщества в каждом треде?
Как и во всех дневах...
Локи! Локи такой красивый
Кафка сказал ей ждать его там на следующий день и они вернутся искать куклу.
Они искали на следующий день, но не нашли, и тогда Кафка подарил девушке записку «написанную» куклой, в которой говорится: «Пожалуйста, не плачь. Я отправилась в путешествие посмотреть мир. Напишу о своих приключениях».
Так началась история, которая продолжалась до конца жизни Кафки.
Кафка во время встреч читал записки куклы, где описывались приключения и «куклина болтовня», которые девочка нашла очаровательной.
Наконец-то он вернул вернувшуюся в Берлин куклу (которую просто купил ранее).
«Это совсем не похоже на мою куклу», – сказала девочка.
Кафка вручил ей еще одно письмо, в котором кукла написала: «Мои путешествия изменили меня». Маленькая девочка обняла новую куклу и счастливая принесла её домой.
Через год писатель умер.
Много лет спустя взрослая девочка нашла внутри куклы письмо. В крошечном письме, подписанном Кафкой, было написано:
«Все, что ты любишь, скорее всего потеряется, но в конце концов любовь вернется другим способом».
молюсь о милом человеке.
Пусть будет счастлив в этот год,
и в следующий, и вовеки.
Я, не сумевшая постичь
простого таинства удачи,
беду к нему не допустить
стараюсь так или иначе.
И не на радость же себе,
загородив его плечами,
ему и всей его семье
желаю миновать печали.
Пусть будет счастлив и богат.
Под бременем наград высоких
пусть подымает свой бокал
во здравие гостей веселых,
не ведая, как наугад
я билась головою оземь,
молясь о нем — средь неудач,
мне отведенных в эту осень.
Разве переделывал? С Беней вышли разногласия и роль досталась Тому.
Агенту платят с гонораров, если ты не знал.
Верно, поэтому толку от агента нет, есть он или нет, пока ты учиться пошел за папины деньги.
– Гильермо позвонил мне, ни о чем не просил и не уговаривал, просто сказал: «Пока ничего не отвечай. В ближайшие несколько дней я перепишу сценарий и отправлю тебе». И уже буквально на следующее утро я получил текст, переработанный специально «под меня». В актерской карьере такой случай – большая редкость. Прочитав сценарий, я понял, что ничего подобного никогда в своей жизни не играл. Отказаться было невозможно.
collider.com/crimson-peak-tom-hiddleston-talks-...
про то как согласился сниматься и как менялась роль
When Benedict Cumberbatch dropped out, Guillermo sent the sсript to you and he said that you turned around almost immediately and accepted, I think he said within 72 hours.
HIDDLESTON: Yeah.
Was it based on him, or was it based on the sсript, or was it based on – What was it that made you say, ‘This is definitely a part worth taking’?
HIDDLESTON: Well, it happened very quickly. He called me, my agents called and said, ‘Guillermo Del Toro is going to call you in the next hour’ and he called me and told me the story and he said, ‘Don’t say yes, or no. But I’m gonna rewrite the sсript this weekend or tonight or tomorrow, and I’m gonna send you a new draft’ and like an hour later Jessica [Chastain] called me and said, ‘You have to do it’ [Laughs] ‘I want you to do it, and Guillermo wants you to do it’ and I was really excited I couldn’t wait to read the sсript. Then, it must have been like a day later, I got it and I read it immediately in one sitting and he had rewritten the role, so I got sort of my own draft, he had rewritten the part for me in a way. It’s just brilliant, it just is a brilliant screenplay, and I wanted to work with him, I knew that Jessica, and Mia [Wasikowska], and Charlie [Hunnam] were locked in and on board; and I love Mia and I know Jessica from before and I wanted to work with Charlie so there was just no possible way I was going to say ‘no’. Working with Guillermo who I’ve admired for so long, and the sсript itself was just brilliant, the screenplay was captivating and rich and sophisticated and terrifying; and the role was amazing, and different than anything else I’d done, It was a very, very quick ‘yes’ after that.
Do you have any idea what the changes were that he made to make it for you specifically?
HIDDLESTON: I don’t know actually, I don’t know. [Laughs] You would have to ask him. The character is quite emotionally complex, he has shades of light and dark in him and perhaps that’s something I’ve done before, I don’t know. I think maybe he changed the age or he changed certain aspects of his physical disposition or something, I don’t know. It didn’t seem particularly tailor-made but it seemed like a part that I could play and I really wanted to play, as well.
про книгу, которую читал для роли
Can you go over your relationship with the two ladies, how they might bring out different aspects of the character? Because Jessica told us earlier just about the similar relationship and how it’s co-dependent from her perspective.
HDDLESTON: It’s really interesting I’ve read a book –Literally, I’ve been reading a book all day called The Politics of Family by R. D. Laing who’s a very famous psychologist from the ‘60s, and he talks about the difference between the subjective experience of someone within the family unit and then the public definition of what that family unit comes to be, and essentially that the gap between the two in every family is often quite wide; and there’s always a tussle about who gets to define what the relationship is in a public context within the family. So I think Lucille [Sharpe] and Thomas [Sharpe] would disagree about what the nature of the relationship is and who does the talking, who does the listening, and who does the leading, who does the following. But they are both… [Laughs] Sorry I’m trying not to reveal things that I don’t want you to know. They’re both orphans and have lived together, it’s the late 19th century, so it’s obviously a time when a women’s power is expressed through the capacity of the men closest to her. That’s sadly the situation, and so her proximity to her brother is one of co-dependency in that she’s invested in his success in the world, and he feels very protective of her as well but not just because of their isolation, because they’re orphans. The thing of sibling who are close in age, who have been left alone and who need each other and who depend on each other, she’s older he’s younger; but he has a career, he’s a brilliant really deeply gifted craftsman and engineer who may have gone on to become someone like [Henry] Bessemer or [Isambard] Brunel, that’s actually like a God-given talent that he has, he’s a gifted craftsman so he’s brilliant with his hands and his great ambition his brain child is to revolutionize clay mining in the north of England in the last decade of the 19th century, early Victorian era; and if his scheme works, he has this great dream of he’s built this machine –which I saw today which is mind-blowing. I’ve pitched to Guillermo a whole 20 minutes of There Will Be Blood 2 [Laughs] where it’s just me and the machine and he’s like, ‘Yeah man, then we’ll fucking do it. Why not?’ [Laughs].
Анончик, правильно не обращаешь внимания. А тролли завсегда прицепятся. Но ты ж знаешь, собаки лают, караван идет.
Но я точно знаю, что в треде остались пара анонов, которые ещё помнят наши переселения из бениного треда и все остальные мытарства. Для них я и делаю эти зарисовки.
Я один из них. Помню, скучаю, недавно вот пытался твоего деньрожденческого гусака к жизни возродить в виде легенды-мифа.
За ошибки, прошу простить,
Тут даже не извиняйся. Я знаю твою историю, так уж получилось, мир тесен.
Мы не на защите диссертации по русскому языку. Как говорится, для любителей нормально будет.
Обнимаю, не болейте.
Адски жду Эшеров, когда там уже?
Спасибо за инфу. Наверное тоже подпишусь, интересно.